BENVENUTI…WELCOME…KARIBUNI!

Tutto è iniziato per caso; un giorno di fine gennaio del 2012, pochi giorni prima di ritornare in Italia dopo un anno di volontariato nel sud della Tanzania. It all started by coincidence; toward the end of January 2012, a few days before coming back to Italy after volunteering for a year in south Tanzania.

Ero sul “daladala” (bus locale) a Dar es Salaam mentre stavo andando al mare, e guardando fuori dal finestrino, ho visto quello che non mi sarei mai più aspettata di vedere: una squadra di hockey che stava giocando! Il bus ha continuato la sua corsa, io sono scesa là, al campo di Lugalo. I was on the “daladala” (local name for bus) in Dar es Salaam going to the beach, and looking outside the window, I just saw the unexpected: a field hockey game being played right there! The bus continued along its route, I just got off there by the Lugalo field.

immagine home in mezzo

E ho conosciuto il coach Mnonda Magani e la sua squadra maschile. Il tempo di un allenamento e una partita, e pochi giorni dopo sono ripartita per tornare a casa. I met coach Mnonda Magani and his men team. Just the time to join them to play a little bit, soon I was back in Italy.

Ma un pezzetto di cuore l’ho lasciato là al campo, e dopo un anno esatto, a gennaio 2013, a Dar son tornata per lavoro e me lo sono andata a riprendere. Nel bagaglio, oltre i vestiti, ci ho messo mazze e palline e un sogno di mettere su una squadra femminile. A piece of heart remained there, and one later in January 2013 I returned to work in Dar, and took I took it back. In my luggage among other stuff I brought some hockey sticks and balls, dreaming about starting a women team.

girotondo

Quel sogno è oggi una realtà esistente ed ha partecipato per la prima volta nella storia della Tanzania alla più grande competizione di hockey continentale, l’Africa Cup of Nations, superando molte avversità, tra cui anche un attacco terroristico. Il resto della nostra storia è scritta tra pagine di questo blog, la storia futura la scriveremo assieme. Today that dream it’s reality, and we took part for the first time in history of Tanzania in the highest continental tournament, the Africa Cup of Nations 2013, overcoming so many difficulties and challenges, including a terroristic attack. The rest of our history it’s written in this pages, next chapter will be written together with you.

Karibuni sana,
Valentina

This slideshow requires JavaScript.

prova bottom home page

support hockey tanzania

Advertisements

One thought on “BENVENUTI…WELCOME…KARIBUNI!

  1. Promotion of hockey among Tanzanian girls is obviously a great move. It is my hope this orogram wi- get the support it needs to realize the desired progress.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s