HOCKEY & SCHOOLS…FROM TANZANIA TO ITALY!

Durante lo scorso febbraio, ho avuto il piacere di incontrare i ragazzi e le ragazze di due scuole vicino a Torino. Grazie al contatto stabilito da alcuni amici di Tulime con queste scuole e alla sensibilità dei professori, sono stata invitata a parlare dell’esperienza della squadra di hockey femminile in Tanzania, la nostra avventura a Nairobi, le sfide che abbiamo affrontato. Si è parlato di cosa vuol dire vivere in un paese diverso, e che cosa vuol dire praticare uno sport avendo a disposizione pochi mezzi. Dopo la “lezione”, i ragazzi poi si sono sperimentati a giocare a hockey, una versione un pò diversa da quella classica, senza il prato e con delle mazze da hockey su ghiaccio, però pur sempre divertente e stimolante! 🙂

ecco qui un video che lo può testimoniare!

Ringrazio tutti i ragazzi e i loro professori per aver scelto di sostenere il progetto hockey in Tanzania con una raccolta fondi di 220 euro, fatta all’interno delle scuole! Il ricavato, va a sostenere le attività di allenamento e di diffusione dell’hockey nelle scuole e tra i giovani in Tanzania.

ASANTE SANA!

ENGLISH VERSION:

Last February while I was in Italy, I had the pleasure to meet the students from two high schools nearby Turin, just under the Alps. Thanks to the connection created by some teachers friends of Tulime Onlus, I have been invited to talk about the women hockey team in Tanzania, our story, what we have done and the challanges we have to face to build up the team and what does it mean for young girls to have the possibility to play in the Tanzania National Team. The students then try themselves to play hockey during the PE lesson, enjoying a lot!

SEE THE VIDEO HERE!

I want to say a big thank you to all the guys and the teachers of these schools for the support they gave us with a small fund rainsing activity, that for us has a big value for the meaning! In total we received from them a contrivution of 220 euro. The proceed will go to support the hockey activities in schools and among young people in Tanzania.

ASANTE SANA!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s